Vegmerking Vest AS kjøpte sin første veimerkingsbil av Trysil RMM i 2011. Nå er fire nye klar for levering i god tid før sesongen starter for alvor. Dag Einar Ånonli, som både er styreleder og driftsleder for Bergensbedriften, er meget godt fornøyd med leverandøren.
-Vi har sikkert handlet 30 kjøretøyer av Trysil RMM siden vi startet opp i 2010. De har vært den reneste hoffleverandøren for oss i alle år, ler Ånonli.
Satser på kvalitet
Vegmerking Vest AS har hatt en eventyrlig vekst siden oppstarten i mars for litt over 14 år siden. Dag Einar Ånonli anslår at bedriften vil ha mellom 45 og 50 ansatte når sesongen setter inn for alvor, og at omsetningen vil passere 150 millioner kroner med god margin i inneværende år.
-Det er en ganske lang vei fra det første driftsåret. Da klarte vi nesten å runde millionen. Men vi har hele tiden satset på kvalitet og har etter hvert opparbeidet oss veldig god kompetanse innen vegoppmerking og andre oppmerkingsoppgaver. Alle oppmerkingsjobber er interessante for oss. Små og store parkeringsplasser, parkeringshus, lager, lekeplasser, veianlegg og alt annet som trenger oppmerking. De fleste av kundene våre holder til vest i landet, men vi har også en god del oppdrag på sørlandet. Vi har alt fra offentlige aktører til små og store selskaper i privat sektor på kundelisten, forteller Dag Einar Ånonli.
Avanserte og miljøvennlige maskiner
Kvalitetsarbeid betyr at det også stilles strenge krav til materiellet som benyttes. Dag Einar Ånonli mener Trysil RMM leverer utstyr som er blant det beste og mest avanserte som finnes i verden.
-Vi ønsker å ha de mest moderne og miljøvennlige maskiner som vi kan få tak i. Ikke minst stiller offentlige etater strenge krav til miljø og bærekraft i sine anbudsutlysninger. Derfor investerer vi jevnlig i nye maskiner, noe som sikrer våre kunder en effektiv og korrekt utførelse, sier Ånonli.
-Det hender at vi sjekker hva andre bedrifter kan levere, men hvis vi skal velge noe annet enn Trysil RMM må tilbudet i så fall være betydelig billigere, og det har vi enda ikke opplevd. Dessuten har Trysil RMM et veldig bra serviceapparat, og rykker ut på kort varsel de få gangene det skulle være behov for det. Det hender at det ryker en pumpe eller et eller annet, og nedetid er krise for oss som har en kort sesong. Derfor er det nødvendig med den tette dialogen og det gode samarbeidet som vi har med Trysil RMM.