Trysil RMM har kundene i fokus hele tiden. Erik Bakken, som er ansvarlig for etter markedet i Trysil RMM, er sikker på at fornøyde kunder er avhengig av kvalitetsprodukter. Dette er noe som hans kollega, prosjektleder Håvard Lepperød, samtykker i og tror at kunden først og fremst ønsker å få jobben gjort med god kvalitet på veien.
«Etter min mening er kvalitetsprodukter med lang levetid viktig for å tilfredsstille kundene. Men når det først skjer noe med maskinene er det viktig at vi er raskt på pletten og hjelper kunden ute i felten», sier Bakken.
Viktigheten av tilgjengelighet
Bakken har jobbet i Trysil RMM siden 2001. Han startet sin karriere som teknisk tegner og har opp gjennom årene hatt flere ulike roller i selskapet. Lepperød er ingeniør, har like lang fartstid som Bakken, og jobber mest teknisk som prosjektleder, men er også mye ute hos kundene.
«Maskinene vi leverer må virke hele tiden, og vi må løse kundens utfordringer så raskt som mulig, enten det er stegvise forklaringer på telefon eller om vi rykker ut der hvor kundens operatør befinner seg i inn, – og utland.», sier Lepperød.
En arbeidsdag hos Trysil RMM er alltid forskjellig og Bakken sier at de får alle mulige henvendelser fra kunder som må behandles raskt og effektivt. «Vi sender reservedeler, svarer på kundespørsmål, jobber med utviklingsprosjekter og finner løsninger på problemer, blant annet», sier Bakken.
Blir godt kjent med kundene
«Det er en liten bransje hvor du blir godt kjent med kundene, så vi føler et stort ansvar for at maskinene virker i henhold til kundens krav og ønsker», sier Lepperød.
«Den nordiske veimerking sesongen er kort, og kundene våre er også avhengig av gode værforhold når de legger ut linjer. Det betyr at oppetid på maskinene våre er essensielt, og at vår tilstedeværelse er avgjørende for entreprenørenes suksess.», sier Bakken.
Kundene til Trysil RMM bekrefter også at slitesterkt og riktig utstyr er avgjørende.
«Mange av våre kunder forteller oss at en av våre styrker et at vi er gode på service og at det er viktig for dem, så dette må vi ha søkelys på i tiden som kommer også», sier Lepperød.
«Vi ønsker å fokusere på høy bransjekunnskap med kvalitets maskiner, god service og fornøyde kunder», kvitterer Bakken.